wtorek, 10 listopada 2009

Domowe święto

Dziś z okazji święta mojej żony zrobiłem makowiec z jabłkami, bez mąki.
Co prawda, jedzenie go na pewno nie sprzyja odchudzaniu, ale co mi tam. Ci, którzy go spróbują chyba mnie zrozumieją.

Przepis jest taki:

Składniki: 5 jajek, 2 szklanki maku, 1 szklanka cukru, 1/2 kostki masła, 40 dkg jabłek
( najlepiej szra reneta ), 3 łyżki kaszy mannej, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, olejek migdałowy ( inny zapach nie sprawdza się ), bakalie.

Jak zrobić: mak zaparzyć i zostawić z wodą na noc, rano wysypać na sitko by odciekła woda. Potem dwa razy przekręcić przez maszynkę ( mak oczywiście ). ŻÓŁtka utrzeć z cukrem i masłem. Wymieszać z makiem i startymi jabłkami. Dodać kaszę, olejek, proszek do pieczenia i pianę z ubitych białek. Wszystko dokładnie wymieszać.
Piec około 40 minut w temperaturze 170 stopni Celsjusza.

Przepis prosty, tak samo wykonanie. Nawet mnie zawsze udaje się go dobrze zrobić.

www.homeopatia.vivetia.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin